شایان ذکر است که تمامی شرکت کننده گان در همایش باید مقالات خود را در قالب محور های اصلی و موضوعات تعیین شده در ذیل هر محور اصلی ارسال نمایند. به مقالاتی که خارج از محور های اصلی و الخصوص زیر محورهای تعیین شده ارسال می شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. 



محورهای اصلی همایش

محور اصلی 
مفاهیم و موضوعات اساسی در حوزه هوش و استعدادیابی کودکان و نوجوانان
- فرایند برنامه ریزی آموزشی برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان
- مطالعات تطبیقی در حوزه استعدادیابی کودکان و نوجوانان در کشورهای مختلف جهان
- نظریه ها و مدل های هوش و استعدادیابی کودکان و نوجوانان
- تجارب نظری و عملی برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان در کشور
- اسناد بالادستی در حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان کشور
- مدل ها و ابزارهای استعدادیابی کودکان و نوجوانان(1-شناسایی-غربالگری،تعیین سطح 2-برنامه ریزی3- اجرا 4-ارزیابی)
- مدل ها و ابزارهای متناسب برای غربالگری کودکان و نوجوانان (1-غربالگری-2-تعیین سطح-3-مداخله4 -ارزیابی)
- بستر سازی و تقویت توانمندی های کودکان در سنین مهدکودک و پیش دبستانی

محورهای فرعی همایش
محور فرعیمحور اصلی 
تعاریف و مفاهیم هوش- استعداد-نخبه-تیزهوش، مطالعات طولی هوش، زمینه های روانشناختی و اجتماعی هوش و استعدادیابی، مشکلات و بیماری های دانش آموزان با استعداد، رابطه هوش- استعداد و خلاقیت مفاهیم و موضوعات اساسی در حوزه هوش و استعدادیابی کودکان و نوجوانان
شناسایی دانش آموزان با استعداد (غربالگری-تعیین سطح)، برنامه ریزی آموزشی برای دانش آموزان با استعداد (تعیین وضعیت موجود-تعیین وضعیت مطلوب-برنامه ریزی برای حرکت از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب)، اجرای برنامه ها و راهبردهای آموزشی، ارزشیابی برنامه های استعدادیابی- فرایند برنامه ریزی آموزشی برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان
مطالعه نظام های شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در کشورهای قاره آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و حوزه خاورمیانه- مطالعات تطبیقی در حوزه استعدادیابی کودکان و نوجوانان در کشورهای مختلف جهان
مدل ها و نظریه های دامنه عمومی، مدل ها و نظریه های دامنه خاص، مدل ها و نظریه های سیستمی، مدل ها و نظریه های توسعه ای- نظریه ها و مدل های هوش و استعدادیابی کودکان و نوجوانان
المپیادها و جشنواره های علمی (خوارزمی-جوان)، طرح شهاب، مدارس سمپاد، کانون فرهنگی و هنری کودک و نوجوان، سازمان سنجش و کنکور سراسری، پژوهش سراها و قطب های علمی دانش آموزی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، بنیاد ملی نخبگان، وزارت ورزش و جوانان، شهرداری ها و سراهای محله و ...- تجارب نظری و عملی برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان در کشور
سیاست های کلان ملی، نقشه جامع علمی و نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اسناد شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران، سند برنامه درسی ملی، اسناد و مصوبات بنیاد ملی نخبگان و ....- اسناد بالادستی در حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان کشور
استعدادهای مدرسه ای - آکادمیک، استعدادهای المپیادی، استعدادهای دامنه خاص (قطب های دوازده گانه پژوهش سراهای دانش آموزی)، استعدادهای ورزشی، استعدادهای هنری، پرورش خلاقیت، - مدل ها و ابزارهای استعدادیابی کودکان و نوجوانان(1-شناسایی-غربالگری،تعیین سطح 2-برنامه ریزی3- اجرا 4-ارزیابی)
هوش عمومی، گفتاری، شنیداری، بینایی، جسمی – حرکتی، ذهنی-روانی- مدل ها و ابزارهای متناسب برای غربالگری کودکان و نوجوانان (1-غربالگری-2-تعیین سطح-3-مداخله4 -ارزیابی)
جسمانی-شناختی-عاطفی-اجتماعی-کلامی-اخلاقی و خلاقیت- بستر سازی و تقویت توانمندی های کودکان در سنین مهدکودک و پیش دبستانی


کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
تلفن ثابت

021-44262000

نمابر

021-44262000

ایمیل

childrenyouthtidconference@gmail.com

آدرس

تهران، خیابان نجات الهی شمالی، نرسیده به تقاطع سپند، ساختمان اداری دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب، طبقه دوم، اتاق 202

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه پیام نور